©«-.¸¸.-»©منتديات محمد منير©«-.¸¸.-»©
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أنـــــــــتـــــا مســـــــــــــــــلم ولا لأ ؟؟؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

أنـــــــــتـــــا مســـــــــــــــــلم ولا لأ ؟؟؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ Empty أنـــــــــتـــــا مســـــــــــــــــلم ولا لأ ؟؟؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

مُساهمة من طرف ميدو مشاكل 2008-09-20, 2:33 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
.
.
السلام عليكم أخواني أخواتي في الله
.
بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله سيدنا محمد عليه أفضل الصلاة والسلام : أما بعد :

أنا في سؤال جي في دماغي عايز كل واحد يسأله لنفسه كده ....
السؤال : هل أنت مسلم أم لا ؟

الجواب : هكون أكيد نعم .

طيب لما أنتا مسلم :

انتا بتصلي .

طيب انتا بتصوم .

طيب بتأدي الزكاة على أكمل وجه.
ألخ ألخ .............. حجات كتير مبنعملهاش في دينا

طيب سؤال لكل اللي يدخل وياريت يجاوب عليه بصراحه اذا كان عارفه يقول اه واذا كان مش عارفه يقول لأ بس بصراحه.السؤال : ما هي أركان الأيمان ؟...............................................

أتحدى أي حد يدخل يجاوب بدون طبعا ما يبحث الأ القليل بيجاوب.

طيب ليه .............ليه .............

أحنا بنعمل في أنفسنا ليه كده مش عارف أنا الجواب مش عارف ليه احنا بنعمل في انفسنا كده يارت انت تجاوب .......... لو انتا مبدأتش أبدءء من دلوقتي أعرف دينك في ناس كتير متعرفش دينها .......ليه ...........................الناس بتموت كل يوم وهيجي اليوم علينا أحنا غير مستمرين كلنا بنموت .................. خلينا نبدا من ألأن وده الرابط بتاع موضوع عبد الحكيم جزاه الله خير

باسم تعالوا تكون دي بديتنا

أختم بكلام سيد الخلق صلى الله عليه وسلم يقول : (( العهد الذي بيننا وبينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر ))